Et lite advokatfirma i Oslo har gått fra 2,8 mill. til rundt 12 millioner kroner i omsetning med Calibrs system som eneste tiltak for salg og markedsføring. I løpet av det første året doblet firmaet årsinntekten ved hjelp av systemet og offensiv satsing fra eierne – og i løpet av fire år ble omsetningen firedoblet i forhold til utgangspunktet! Driftsresultatet er nå «all time high». – Dette er det mest effektive vi noen gang har prøvd, sier eierne, som er klare på at systemet har gitt dem radikale resultater, vekst og konkurransefortrinn. Firmaet er delvis anonymisert pga. av konkurransehensyn. Ønsker du casen verifisert eller har du spørsmål, ta kontakt + 47 485 09 347 eller maylinn@calibr.no Utgangspunktet: Firmaet hadde hatt det samme inntektsnivået i 10 år. Advokatene hjelper «mannen og kvinnen i gata» med å vinne frem i sine saker, og er bl.a. spesialisert innen erstatningsrett, personskade, forsikringsrett, arbeidsrett, eiendomsrett og strafferett. Selv må de ha en strøm av nye klienter i et marked med høy konkurranse. De var fra før drevne på SEO og Google, men uten å oppleve store inntektshopp. Reisen startet: May Linn Gjerding i Calibr har jobbet med advokater i mange år. Hun hadde et oppstartsmøte med eierne, og de satte mål: En større og varig strøm av nye klienter. Advokatfirmaet fikk levert et skreddersydd opplegg, strategi og tiltak. I løpet av kort tid fikk de sin FB-side forvandlet til en salgs- og relasjonsbyggende maskin. Advokatene benyttet Calibrs minste bedriftspakke men fikk maks resultater. Ønsker din bedrift å heve salget og synligheten radikalt - få innsikt i mulighetene og hva som virker. Ta kontakt i dag! Det viste seg at: Det sponsede innholdet som skapte eksplosiv økning i salget til dette firmaet var ikke tradisjonelle Facebook-annonser!
Profilering og innhold satt i digitalt system kan skape store endringer. Men uten metodikken, CRO, rett annonsebudsjett, frekvens og innhold som treffer publikum flyr ikke resultatene! – Det at advokatene gikk all-in, fulgte metodikken, sammenholdt med egen innsats som dyktige advokater, ga firmaet størst gevinst. Organisk posting, lite fengende innhold og sporadisk annonsering vil ikke gi et stort løft i salget. Da resultatene kom raskt, fikk eierne trygghet og guts til å satse for fullt, sier May Linn. Ikke gå glipp av solide inntekter! Hør hvordan vi kan hjelpe din bedrift med å få enda flere kunder via FB / digitale kanaler på en måte som bygger relasjoner. Ta kontakt for en gratis samtale: Mob. 485 09 347 eller mail til maylinn@calibr.no. Tidligere VG-journalist May Linn Gjerding har vært analyseleder i Geelmuyden Kiese og er en spesialist i digital markedsføring som har jobbet med en rekke bedrifter i ulike bransjer, for å løfte deres salg og synlighet på en relasjonsbyggende måte. Hun har jobbet i prosjektteam med FB HQ Europa for konsern, og har i dag fast live videosupport/videomøter med Meta for Business. Teamwork is the dreamwork! En animasjon kan forklare hva dere selger på et øyeblikk. Det er ikke vanskelig å forklare ting komplisert og kjedelig. Kunsten er å forklare hva en bedrift gjør på en enkel og engasjerende måte, som treffer målgruppen. Animasjonssnutter er ypperlige til å forklare sammenhenger på en måte som blir raskt forstått. Sammen med vår dyktige animatør Tor Martin Austad hjelper vi deg med å forklare hva din bedrift leverer – eller rett og slett vise hvordan ting henger sammen. - Hvorfor kan det være utfordring for bedrifter å formidle hva de leverer? - En utfordring er at fagpersonene ofte ikke har tid eller kompetanse til å formidle budskapet på en engasjerende og kreativ måte, mens ikke alle kreative formidlere har faglig forståelse. Vi har begge deler, sier Austad. Få hjelp til å markedsføre din bedrift - enkelt og effektivt Mange bedrifter sliter paradoksalt med sin «elevator pitch» - det å forklare nytt publikum hva de gjør på en enkel og fengende måte. Man vet mye om egne tjenesteområder, og det kan være vanskelig å fatte seg i korthet. Visuell forklaring er et effektivt virkemiddel i felt som tech, IT, industri, helse og kunnskapstjenester som er sammensatte. Wow-effekten En animasjon kan gi en «wow-effekt» i din nyhetsfeed, på hjemmesiden eller i en presentasjon. Selskaper kan også presentere overordnede budskap med animasjon, som kan brukes i mange ulike settinger. Mange bruker for eksempel forklaringsvideo for å gi liv i presentasjoner på konferanser, på messer og seminarer. Hvorfor ikke la animasjonen forklare hva dere leverer på hjemmesiden? Samme snutt kan for eksempel brukes i presentasjoner og deles i SoMe. Kontakt oss i dag, og hør hvordan vi kan hjelpe dere med forklaringsvideo eller markedsføring! Calibr AS er en totalleverandør av engasjerende innhold til bedrifters web, SoMe og digitale kanaler. Vi leverer også storytelling med animasjon eller video.
Ved hjelp av grep som fenget yngre målgrupper, dro det også med seg massene. Slik gikk Bislett Games fra halvtom til fullsatt stadion. I Calibr jobber vi sammen med Bislett Games’ Art Director Edmond Yang på kreative oppdrag. Yang er også kjent for sitt talent for grep som treffer yngre målgrupper. Her forteller han hva visuell branding er, og hva som fungerte i kampanjen. - For meg er visuell branding ikke ulikt til vanlige ordet branding. Det er bare at vi bruker visuelle midler til å kommunisere budskapet vårt, men i det hele og store så må det forankres i et klart konsept. Branding er et kommunikasjonskonseptet skal treffe publikumet på alle kontaktflater, digital og analogt. Det gjelder å ha en klar rød tråd over det hele slik at opplevelsen er den samme hele veien. Ved visuell branding bør alle visuelle flater ha den samme kommunikasjons plattformen der publikummet også kjenner igjen konseptet over tid. Dermed brand building. - Hva var utgangspunktet for oppdraget? Hvis vi hadde gått 18 måneder tilbake i tid, så ville de fleste ikke visst hvem Karsten Warholm er. Men etter rekordene han tok, og resultatene kom, var det mye lettere å fremme ham siden det var genuin interesse for det. Vi hadde som mål i januar å fremme våre norske utøvere, skape engasjement, løfte dem opp til et umenneskelig nivå. Trekke parareller med superhelter. Dermed oppsto konseptet vårt. I konseptet er friidrettsheltene superhelter. I kampanjen ble det brukt videosnutter i SoMe, animasjon, plakater og konsept designet av Edmond. 20. april stoppet teamet tilfeldige folk på Oslo Lufthavn og utfordret de til å prøve hekkeløp uten å rive foran kamera: «Tror du denne jenta klarer det?» - Hvilke grep gjorde dere for å fylle stadion? - Gjennom et langsiktig samarbeid med Bislett Alliansen hadde vi opparbeidet grundig data på hva som fungerte og ikke fungerte på forbigående årene. Dette var viktig innsikt å ha slik vi visste hvor vi skulle legge kruttet. Gjennom nøyaktig planlagt sosialmedie-strategi, klarte vi å fremme budskapet vårt. Og selvfølgelig gode resultater fra våre norske utøvere gjorde jobben lettere for oss å lage godt innhold som engasjerte. Konseptet som har fungert i de forbigående årene var å visualisere hvor fantastisk friiidret egentlig er. Det er vår jobb å dra dette til folket, hvor mye svette og blod som ligger bak hver eneste resultat. Strenge treningsregime og komplett dedikasjon er nødvendig her. For meg virker de som supermennesker. - Arbeidet viser hvordan flere tiltak gjorde en forskjell. Hva var utfordringene underveis? - Det har vært mange små utfordringer. Men vi hadde værgudene med oss i år, Karsten Warholm har vært eksepsjonell god i år, og at jeg synes at konseptet traff rett på spikeren. Dette har gitt oss god eksponering tvers av medieflatene, samtidig har vi har hatt en del gode saker på NRK / Aftenposten / VG og Dagbladet. - Til syvende og sist, så er det billettsalg vi blir vurdert på. Etter erfaringene vi har hatt, så ville vi ikke se så mye konkret effekt før inn mot selve stevnet i juni. Så vi visste ikke helt om vi utgjorde en forskjell før halvveis utover kampanjen. Men medieoppslag ble det, og det ble delt godt i sosiale medier. - En utfordring som kunne ha oppstått er at kunden vår, i dette tilfelle Bislett Alliansen, ikke turte å dra konseptet så langt ut. Så vi er svært takknemlig for at de stolte på oss, og ga oss de verktøyene og tilliten til gjennomføre vår kampanjen fullt ut. En arbeidsmetode vi liker å jobbe med er å være veldig tett med kunden. Vi har gjerne ukentlige arbeidsworkshops der vi diskuterer ideer og konsepter, for så å utføre. Korte pucker har vist seg å være effektive. - Hva fenger yngre målgrupper i dag? - Jeg tror vi markedsførerer har en tendens til å tro at vi vet mer enn det vi gjør. Men istedenfor å gjette, gjør vi grundig analyse og skaffer riktig innsikt til å treffe godt. Ved å bruke deres egne kanaler og være på deres premisser mener jeg har gjort utslaget. Når vi så at plakatene ble revet av ungdommene, samtidig at de ble solgt under stevnet, så visste vi at vi gjorde noe riktig. Vi ga de yngre noen helter å se opp til. - Hvordan treffer dere massene (ikke bare de yngre)? - Det er vanskelig å treffe massene. Vi liker heller å velge ut definerbare målgrupper for så tilpasse kommunikasjonen forankret i konseptet. Alle snakker ikke samme "språk”, så her må man være tilpasningsdyktige. Innsikt er klart superviktig her før man i det hele tatt skal begynne på et oppdrag. Video trenger ikke å være dyrt og komplisert! Endelig kan dere få videosnutter dere har råd til av høy kvalitet. Nå kan dere få hjelp av noen av landets største filmtalenter – som aksepterer utfordringen med å lage noe enestående for dere. Få virkemidler er sterkere for å få fart og liv i merkevarer:
Få hjelp til dette, enkelt og greit: Vi har 17 års erfaring med historiefortelling og massekommunikasjon som treffer det brede publikum. Det er med glede vi kan tilby videosnutter av kvalitet til markedets beste priser. Vi har utfordret noen av landets beste til å filme dere til snille priser. Ikke gå glipp av denne spennende muligheten. Ta kontakt i dag. Send SMS: 485 09 347 Eller fyll ut kontaktinfo, så svarer vi raskt! Husk: Et bilde sier mer enn tusen ord, og video sier enda mer. Hvordan snu en skikkelig nedtur |